Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 6 maj 2011

Helg meny

Vi har ofta övernattande gäster, både mitt i veckorna & på helgerna. Idag reste Martin hem efter ha spenderat ett par sköna dagar här hemma hos oss, samma vecka som vi reste till Cypern hade vi Gustaf på besök. Det är kul med gäster mitt i veckan, det blir medför en skön helg känsla. Sista kvällen när Gustaf var här lagade jag en meny som även hade passat fint en lördag, lite inspiration för er gott folk denna härliga fredag ;0)

A nice three-course dinner for friends in the middle of the week, make it feels like a weekend :0)


Vi har alltid en flaska Cava eller Champagne på kylning, trevligt att bjuda sina gäster på :0)
Förrätt: Kyld avocadosoppa med sting & räkor.
Fräscht! Detta kan komma att bli en favorit i sommar :0)
Ugnsrostade, glaserade rotfrukter. Vid servering strör jag över röda vinbär, ger en frisk & syrlig touch som passar fint till de söta rotfrukterna + snyggt ;0)
Svamp & ostgratinerade wallenbergare, ett av mina säkraste kort ;0)
Huvudrätt: Gratinerade wallenbergare med glaserade rotfrukter.
Dessert: Vaniljkokta päron med polkagrisglass :0)
Lika gott som det låter, ska samla ihop recepten -återkommer :0) Så länge -TREVLIG FREDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar