Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 8 juni 2016

Långweekend hemma i stan

Fullt ös framåt, ja det har verkligen varit mer än fullt upp här sista veckan. Idag försöker jag komma ikapp, men lyckades precis med att fylla ett dubbeluppslag i min bok med saker som borde göras -hur lyckas man?!:)

Här kommer några bilder från förra helgen :)

Here some pictures from last weekend :)


 Jag plockade in blommor & växter från trädgården & satte i små glasvaser på matbordet.
Hur vacker är inte denna ormbunke?!
 Lila midsommarblomster & hundkex, härligt!
 I fredags grillade vi sticky ribs & majs i sin enkelhet med vattenmelon & en gudomlig coleslaw.
 Chrille krokodil kom på besök (det var han som gjorde coleslaw, med tvist av apelsin) :)
 På lördagen byggdes det på Alfons träkoja & utfördes trädgårdsarbete. Både vänner & familj dök upp från alla möjliga håll & kanter. Min mamma hade med sin en pavlova som Alfons piffade till med bär.
 Vilken sommarfika!
 Ofelia, solstålen själv :)
 På lördagskvällen grillade vi igen... Å drack rosé igen... Favorit i repris.
 Söndagen kom & det blev äntligen dags för en efterlängtad middag hemma hos våra vänner Frida & Daniel. De är kända för sin söndagsmiddagar i våra kretsar, där det alltid bjuds in en hop med härliga människor, vissa känner man, andra inte. Daniel kockar & bjuder dessutom på det mest fantastiska dryckerna. Här är förrätten med fisk.
 Lite av ett zoo också, katter, ödlor, syrsor... Alfons var modig som få (och då menar jag inte mig själv...) & poserade med den ena kameleonten, en hane med fantastiska färg.
 Två tuffa killar :)
 Fråga mig inte hur många flaskor vin som öppnades, vissa svårare än andra då korkarna vittrat sönder. Äldsta vinet som dracks denna kvällen var från 60-talet.
Måndag & nationaldag, vad passade bättre än pannkakor gjorda på grahamsmjöl till frukost med hallon & turkisk yoghurt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar